Archiwum
wtorek, 30 kwietnia 2013
budujemy most
budowa kladki na strumieniu w kanadyjskiej tundrze


         



 



                                       

poniedziałek, 29 kwietnia 2013
camping in nunavut
dawne dobre czasy kiedy staly lad pod stopami byl czyms codziennym ...


    


niedziela, 28 kwietnia 2013
wspomnienie
fotka z poprzedniej notki przywolala wspomnienie ... oto ono.

a nastepnych kilka wpisow chyba bedzie o poprzednim zyciu ...



                                 

sobota, 27 kwietnia 2013
pelnia na morzu



                       

piątek, 26 kwietnia 2013
d =
d=20.362955 + 29.530588861 x N + 102.026 x 10-12 x N2

(N jest liczba ksiezycow w pelni od pierwszej pelni w roku 2000)

maly wzor na obliczenie daty pelni ksiezyca. nie mam pojecia, czy sie sprawdza - ja po prostu wyszedlem z aparatem na poklad i on byl ...

   

               

środa, 24 kwietnia 2013
light pollution
czyli zanieczyszczenie ( srodowiska naturalnego) swiatlem.
niezbyt czesto, ale zdarza sie, ze oprocz swiatel pozycyjnych sa wlaczone noca na pokladzie statku takze inne swiatla. na razie takie ekscesy uchodza plazem, ale niewykluczone, ze ktos, gdzies juz przygotowuje cennik oplat karnych za 'smiecenie swiatlem' ...



                                      


poniedziałek, 22 kwietnia 2013
chwila przed wschodem słońca



                   

piątek, 19 kwietnia 2013
wietrzna noc
zdarza sie, ze na morzu i poza sezonem huraganow dmucha dosc mocno ...


          
 


                                            


środa, 17 kwietnia 2013
jeden czuwa, drugi spi. monotonia zycia na statku ...



          


poniedziałek, 15 kwietnia 2013
Głuptak białobrzuchy

znany w swiecie glownie jako brown booby (Sula leucogaster)

 
   
 

i towarzyszaca mu przez kilka dni fregata, dla ktorej booby byl w tym czasie glownym dostawca posilkow ...
 

                     

 
1 , 2