Archiwum
środa, 31 października 2018
jesienny ptak

 

         

 

         

 

poniedziałek, 29 października 2018
jesiennie

                   

 

                   

 

piątek, 26 października 2018
wieczorny spacer

    po quebec city         

                 

 

                                   

 

                                     

 

                   

 

                   

 

wtorek, 23 października 2018
szetlandy - ostatni rzut oka

 

          

 

          

            widok z okna hotelu

 

                                 

swiezo zbierane malze sa od tysiecy lat jednym z podstawowych dan szetlandzkiej kuchni. nic zatem dziwnego, ze miejscowi kucharze wiedza jak sie je przygotowuje ...

 

21:35, obroni , eu
Link Dodaj komentarz »
sobota, 20 października 2018
koń jaki jest, każdy widzi

szetlandzkie kuce nie sa zbyt rosle, wiadomo. co innego jednak ogladac je z daleka, a co innego znalezc sie z jedna z tych bestii twarza w twarz. grzbiet tego bialego kuca siegal prawie polowy mojego uda - jakies 75 cm. uniesiony pysk - na wysokosci mojego pasa. z daleka wygladal na duzo wiekszego ... 

              

 

                               

 

                 

 

          

 

21:12, obroni , .
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 18 października 2018
jarlshof

jarlshof to miejsce on szetlandach w ktorym odkryto slady ciaglego ludzkiego osadnictwa od ok 2500 pne do sredniowiecza. 

z braku drewna na wyspie ulubionym materialem budowlanym byl kamien - dzieki czemu spore fragmenty budynkow wznoszonych w erze neolitu, epoce brazu, zelaza i czasach wikingow zachowaly sie w niezlym stanie.

najwieksze wrazenie zrobila na mnie kuznia z epoki brazu, w ktorej znaleziono gliniane formy do odlewania brazowych siekier, nozy, sierpow i ozdob. miedz i cyna potrzebne do wytworzenia takich przedmiotow na wyspie nie wystepuja wiec zaopatrzeniowec kowala musial jezdzic po material dosc daleko ...

                          

 

         

 

                            

 

                            

 

                          

 

           

 

           

 

           

 

19:45, obroni , eu
Link Dodaj komentarz »
środa, 17 października 2018
szetlandzkie koniki

                

 

         

 

         

  

                   

 

                   

 

                   

 

                   

15:51, obroni , eu
Link Dodaj komentarz »